2016. március 25., péntek

Finomfőzelék gombás tojással

Ezzel a főzelékkel, már csak ifjú koromban találkoztam az üzemi konyhán. Gyerekként kimaradt az életemből, mivel nem voltam napközis, otthon pedig anyu ilyet nem főzött, külön-külön az alkotó elemeiből igen, de így egybefőzve soha. Természetesen azokat is friss zöldségekből, mivel akkoriban még nem voltak mélyhűtött termékek. Ezt a főzeléket egyfajta bébirépás zöldborsós fagyasztott keverékből készítettem.
Ha nem mélyhűtött keverékből készítem, a szezonnak megfelelő zöldségekkel gazdagítom, de a két alapanyag, a sárgarépa és a zöldborsó soha nem marad ki belőle, mert édeskés ízük adja meg az étel jellegzetes zamatát.


Elkészítési idő: 60 perc
Hozzávalók: 6 adag

35 dkg zöldborsó
2 db sárgarépa
3-4 dl tej
2 ek liszt
5 dkg vaj
1 tk pirospaprika
1 marék aprított petrezselyem zöld
cukor

gombás tojás:
4 db gomba
10 db tojás
1 ek zsír, vagy olaj
őrölt bors


A répát megtisztítom, felaprítom és kevés vízben a borsóval együtt megfőzöm. Sóval cukorral ízesítem.
A vajon világos színűre pirítom a lisztet, elkeverem benne a pirospaprikát, felöntöm tejjel és a főzelékhez adom.
Simára keverem 2-3 percig forralom. majd meghintem a petrezselyem zölddel, szükség esetén ízesítem még sóval, cukorral.
A gombás tojáshoz a gombát megtisztítom, vékonyra szeletelem és a zsiradékon megpárolom.
A tojásokat egy tálban elkeverem sózom, borsozom, ráöntöm a gombára és ízlés szerinti állagúra sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése